כך תמקסם המדינה רווחים על מניות 'אל על' שנותרו בבעלותה

ועדת הכספים אישרה את הארכת המועד במסגרתו תוכל המדינה למכור את מניות אל-על הרגילות שבבעלותה – בשנה | המניות נרכשו במהלך תקופת הקורונה בכדי לסייע לחברה, ומרביתן כבר נמכרו | כעת אישרה הוועדה את הארכת המועד, על מנת לאפשר את מכירת יתרת המניות ברווח מיטבי

מטוסי אל על | צילום: משה שי, פלאש 90

ועדת הכספים אישרה את הצעת מכירת החזקות המדינה בחברת אל-על נתיבי אוויר לישראל בע"מ בהתאם לסעיף 5(ד)(2) לחוק נכסי המדינה, התשי"א- 1951.

בעקבות התפרצות נגיף הקורונה והפגיעה בחברת אל-על סייעה המדינה לחברת אל-על, בין השאר ברכש מניות החברה בסכום של כ-115 מיליון ₪, במסגרת הנפקת מניות שביצעה החברה. כיום מחזיקה המדינה כ-4% ממניות החברה כאשר בתחילה עמדה ההחזקה על כ-14% שרובן נמכרו במהלך התקופה, נוכח כך שנקבע במסגרת החלטת הממשלה לעניין הקניה, כי על המדינה למכור את מניותיה הרגילות בתוך 18 חודשים ממועד ההנפקה, תקופה אשר הוארכה בהמשך ונקבעה ל-16 בדצמבר 2023.

בבקשה שהגיש שר האוצר לוועדת הכספים ונידונה היום, צוין כי מלחמת חרבות ברזל הובילה בתחילה לירידה משמעות בפעילות החברה, בהכנסותיה וגרמה לקשיים כלכליים, מה שגרם לירידה בערך המניות, ואלה לא נמכרו מחשש להפסד למדינה. עוד צוין בבקשה כי בהמשך לכך אושרה החלטת ממשלה להארכת תקופת המכירה ב-12 חודשים נוספים, עד ל-16 בדצמבר 2024. כך התבקשה הוועדה לאשר את דחיית מועד המכירה, כאשר עיתוי המכירה המדויק יקבע על ידי החשב הכללי בהתאם לתנאי השוק.

במהלך הדיון ציינו מצד משרד האוצר כי שווי ערך 4 אחוזי המניות שמחזיקה המדינה הינו כ-60 מיליון ₪, וכי המדינה מעוניינת למכור את המניות בהקדם, אך יחד עם זאת היא זקוקה להארכת התקופה על מנת לא למכור את המניות בבת אחת, מהלך שעלול להביא לירידה בערכן, ולהפסד לאוצר המדינה, כאשר שינוי של 10 אגורות בעלות מנייה עלול לגלם הפסד של 10 מיליון ₪ למדינה. בחברת אל-על ציינו כי אינם מתנגדים לצעד וכי הם מודים למדינה על הסיוע בתקופת הקורונה.

חבר הכנסת ינון אזולאי שניהל את הדיון וח"כ אלי דלל, ביקשו לוודא שהארכת התקופה לא תביא לדחיית הליך המכירה, ובאוצר הבהירו כי הם מעוניינים מאוד למכור את המניות בערך הגבוה אליו הגיעו בחודשים האחרונים, וכי הזמן דרוש להם למיטוב המהלך והוא לא יביא לדחיינות.

כתיבת תגובה